Wat is Akabe?

Onze Akabe-tak is een toevoeging aan scouts Terjoden die in 2022 is ontstaan, maar wat is Akabe nu juist? Akabe staat voor "anders kan best" en is scouting voor kinderen en jongeren met een verstandelijke en/of fysieke beperking. Op tocht gaan, een bosspel, ravotten, sjorren... Akabe is echte scouts, maar soms met wat extra hulp.
Akabe word onderverdeeld in 2 groepen: De sloebers (6 - 14 jaar) en de sjarels (15 - 21 jaar) deze 2 groepen hebben afwisselend scouts op zondagen.

sloebers

De sloebers zijn de jongsten van Akabe namelijk tussen 6 en 14 jaar. Onze sloebers zijn welkom om de 2 weken op de scouts met als doel hun een fantastische namiddag te geven. Deze kleine groep leert vrienden worden met elkaar en langzaamaan hun eerste stappen zetten in de scouts.

sjarels

De sjarels van scouts terjoden zijn de oudsten van Akabe namelijk tussen 15 en 21 jaar. Deze echte scouten leren alles van vuur maken tot kaartlezen maar dan met de nodige ondersteuning. De sjarels zijn een hechte groep die samen de uitdagingen aangaan. Onze sjarels gaan op het einde van het jaar ook mee op klein kamp waar ze volledig zichzelf kunnen zijn en ook een belofte mogen afleggen aan hun leiding.

contact

Heb jij interesse of vragen over Akabe? Stuur dan zeker een mailtje naar onze akabeleiding via akabe.scoutsterjoden@gmail.com. Meer info over onze Akabe-leiding kan je vinden op de takkenpagina.